maandag, september 24, 2012

Terug van even weg geweest

Vandaag weer terug van een korte vakantie naar Texel.
Onze oudste gaat al naar school maar is nog geen 5 jaar. We zitten dan nog niet vast aan de geijkte schoolvakanties en dus hebben we hem een ruime week vrij van school gegeven en in het naseizoen dus lekker met het gezin op vakantie.
Wat een heerlijk eiland is dat toch!

De duiven zijn ondertussen super door schoonvader van natje en droogje voorzien. Ze zitten er goed op. Enkelen gooien zoveel in 1x dat ik soms 2x kijken moet of ik de juiste duif er wel in herken.

Vandaag gelijk wel allemaal een keer in bad. na 10 dgn geen bad was dat wel weer nodig. Gewoon met regenwater hoor, er stond genoeg in een paar bakken die achter in de tuin stonden!
Extra mineralen en een greep onkruidzaad en lijnzaad extra moet ze helpen.
In de rui ben ik gul. Het vergt al erg veel van ze dus de komende weken mogen ze nog volop in de watten worden gelegd. Verder gewoon de ramen op en dus veel frisse lucht etc. Het zijn geen gepamperde dieren! Ze hebben het goed qua verzorging. Daarvoor in de plaats eis ik gezondheid, vitaliteit en een fatsoenlijk model.

JanPiet en ik selecteerden vanavond nog wat duiven bij hem op zolder. Als er 1 ding duidelijk is, is dat de betere duiven ook allemaal een fatsoenlijk model hebben. Schoonheidsidealen daargelaten want ze hebben allemaal wel wat, zijn het allemaal duiven met een body die ze met allerlei omstandigheden thuis kan brengen.

Hier nog de picture van m'n limoges winnares
(het bijvoegen lukt wel deze keer)