woensdag, september 12, 2012

Wat valt het me tegen...

Wat valt het me toch elk jaar eigenlijk weer tegen.

's avonds heb ik de gewoonte om in het donker zo enkele duiven te pakken en te beoordelen. Het valt me zo vaak tegen. Gewoon, hoe ze aanvoelen, spieren, onderbouw, veren soms ook.
Misschien leg ik de lat wel hoog maar dat is wel de enige lat die ik wil, een zeer hoge!
Troost je jezelf met de gedachte dat een duif wellicht nog mee kan vallen het komend seizoen, dan ben je meestal 1-0 achter. Ik sta graag 2-0 voor.

Wat ook tegenvalt is het aantal dat einde van het seizoen dan ook het doorhouden waard is. Op prestaties en andere manieren van oordelen. 50 ringen en nog geen 20 'fatsoenlijke' om door te houden de winter in. De winter door is dan nog zelfs een ander paar mouwen.

In elk geval weet ik waar ik naar op zoek ben. Naar duiven om volgend seizoen beter te doen en tsja dan kan ik maar 1 conclusie trekken hoor: die zijn er (te) weinig!!