dinsdag, september 11, 2012

DANK en lijnzaad tip van Willem

Deze week ben ik vrij en wat is dat lekker!
Samen met de kleine mannen optrekken, van en naar school halen enz. Wat een leuke belevenissen en wat een verhalen aan de keukentafel!

De duiven maken het goed als je het mij vraagt: Volop eten en drinken, mineralen, grit en vrijheid (meerdere keren p/dag eventjes de vleugels strekken). Een bad naar wens en een beetje kroelen met elkaar. Laat ze maar lekker... dat komt volgens mij de rui ten goede.
Onderhoud aan het hok, de boel al wat klaar maken voor het naseizoen, kan in deze tijd mooi.

"Matador Willem" had nog een rui-tip: een beetje lijnzaad koken (zachtjes) en daarna het gezeefde kookvocht al dan niet verdund aan de duiven geven. Ik heb het geprobeerd, ze drinken het makkelijk. Lijnzaad alleen al (extra) geven tijdens de rui is een tip maar dit drankje werkt vast ook goed.

Komen jullie ook naar Lekkerkerk, de 19e oktober, trouwens? Een groots opgezette forumavond!

Vanvond mag ik m'n Limoges duifje op de foto laten zetten door Richard vd Bos (vorig jaar met z'n 911 de beste MF duif van Zuid Holland !). Als ik hem digitaal heb, komt de foto op het blog.


UPDATE: foto's gemaakt, mooi werk door Richard vd Bos... 'k ben benieuwd naar het eindresultaat.
Bij hen in de club hebben alle kampioenen en dergelijke foto van hun kampioensduif gewonnen in plaats van een beker of iets dergelijks. Best een goed idee!