zondag, november 04, 2012

Leerzaam bij Beute en mooie bokaal

Gisterenmorgen al vroeg naar Zierikzee vertrokken. 9 duiven mee en Bram had er 6 meegenomen. Voor mij een allegaartje in de zin van van allerlei duiven mee, goede en duiven waarvan hun plaats op het hok nog niet zeker is.

In alle rust nam Gert Jan de duiven ter hand en op onderdelen gaf hij z'n gedachte weer.
Wat mij betreft een zeer leerzame manier om uitleg te krijgen en Gert Jan eens bezig te zien met z'n keuring.

Van Mario de Graaf begreep ik dat enkele van z'n goeie een mager cijfer kregen, ondanks dat het duiven zijn die daadwerkelijk 1e prijzen pakten en bij de kampioensduiven behoren. De geestdrift van duiven kan gelukkig niemand echt beoordelen... en als de geest wil en het lichaam maat zo zo is, kan er dus klaarblijkelijk nog veel! Wat mij betreft kun je echter met zulke duiven geen hok opbouwen, in no-time ben je dan uitgerangeerd. Veelal zijn het niet de duiven die met zware omstandigheden op de MF en DF presteren. Op die afstanden zijn ze er eventueel wel wanneer de wind bijv. van achteren waait. Lukt het je echter om de wil van zo'n duif te combineren met een volwaardige bouw, dan ben je goed bezig en niet alleen in het hier en nu maar je werkt dan ook al aan de toekomst.

Gisteren ben ik ook nog vroeg in de avond m'n gewonnen bokaal gaan halen in Zuid Beijerland. De prijsuitreiking van afdeling 5 was gepland en begon om ca 20:00. Helaas hadden we al een tijden een afspraak in de agenda staan die waardoor ik af heb moeten zeggen. Omdat het zo dichtbij was, Zuid Beijerland, ben ik het maar tevoren gaan halen. Wel zo netjes vond ik.
Een flinke kristallen bokaal met een duivenmelker erin gegraveerd voor de 1e MF o.a. West en 3e keizer MF in West, beiden voor de niet op zondag vluchten. Ik hoop maar dat volgend jaar niet nog eens zoveel vluchten op zondag worden vervlogen... de duiven kwamen op die zondagen hier ook super naar huis namelijk!

Volgende week prijsuitreiking van de Hoekse Waard en die week erop de tentoonstelling Oude Duiven in de club... genoeg duiven-gedoe dus de komende tijd.

Op het hok liggen de duivinnen en doffers er weer spik en span bij. Nieuwe beukensnippers bij de doffers en de duivinnen ook weer kraakschoon. Ik haal denk ik eens een zak lavakorrels voor onder het rooster... in deze tijd dat het allemaal minder makkelijk droogt wel een goede zet denk ik.

Heb je het bonnetje in de smiesen op toppigeons? Het komt tengoede aan de jeugd van onze afdeling, afdeling 5. Staat nu op 60,- zag ik... dat kan beter voor zo'n goed doel!!
http://www.toppigeons.nl/Home/TppBonAuctionItem/tabid/115/auctionItemId/7008/Default.aspx