dinsdag, december 04, 2012

Kweek al begonnen?!

Bij velen is het kweken al begonnen.
Sommigen gokken erop dat ze bij vroege koppeling de eitjes al hebben liggen nog voordat het streng gaat vriezen. Ik wacht nog even hoor. Ik zie m'n duiven amper deze dagen. 'k ben blij dat ze zo mogelijk nog wel elke dag buitenkomen omdat m'n schoonvader ze uit laat. Anders vind ik dit de moeilijkste periode in de duivensport: Donkere, koude en soms erg natte dagen zonder overdag duiven te zien. Het is immers donker voor ik wegga en als ik weer terugkom.
In de kerstperiode wordt hier een aanvang gemaakt.

Let eens op toppigeons.nl
Ik heb de vereniging van m'n vader te Scherpenisse een pracht jonge doffer geschonken, de 491.
Z'n vleugelblessure maakt dat ik 'm niet kan inzetten meer als vlieger. Hij is ingezet op 60,- nou voor die prijs koop ik 'm zelf wel terug!

Commercieel is zo'n duif van mij niet zo interessant als de vliegende stambomen die op de bekende sites te koop staan... daar kun je immers weer vanaf als de kweekresultaten tegenvallen?! Zijn ze niet meer interessant voor jezelf dan zijn er kennelijk genoeg anderen die grof geld neerleggen voor een 2e hands kweker. De handelaren (en verkopers) snap ik wel, de kopers soms echt niet!

Ik ben meer van het principe
NIET GOED GENOEG VOOR MIJ, DAN OOK NIET VOOR EEN ANDER.

Zo'n principe kost natuurlijk wel iets, een reden te meer om in een principe te geloven en eraan vast te houden !