dinsdag, april 16, 2013

Gisteren weer 2 jongen op de dool

Gisteren weer zo’n situatie. 3- 4 jongen ontbraken op appel.
Ik zag er 2 nu en dan vliegen, 2 anderen kwamen met de doffers en later met de duivinnen mee.
Tot ca 18:15 zag ik de 2 verloren schapen en daarna niet meer.
Ik las eens dat het met het verduisteren te maken heeft… ca 18:00 verduister ik normaal gesproken.
Ze zouden dan ook al is het nog licht toch een soort van gaan slapen.

1 is gemeld door de voorzitter van de club en 1 nog foetsie.
Ik zag ‘m vanmorgen vliegen (een witpen) maar was schuw en kwam niet veel dichterbij.
Elk jaar dit soort malaise. Eenmaal wanneer ze hun angsten overwinnen is het over.
In deze fase worden ze onzeker wanneer ze verdwalen en alsmaar zenuwachtiger.
Het is zelfs een vorm van sneu voor die beestjes.

Ik probeer er altijd wel wat aan te doen. Bijvoorbeeld nog wat oude duiven loslaten.
Lukt het niet, dan haal ik ook wel de schouders op hoor. Wat niet is, is niet en als het een slimme is, weet ie waar ie woont en komt alsnog.