maandag, april 22, 2013

Volop besmettingen bij de jongen

Er waart een virus rond, minstens 1.
Zo'n beetje al de jongen kampen in meer of mindere mate met vuile neusdoppen. Of het herpes is of een ander verkoudheid-achtig iets weet ik niet. Duidelijk is dat de een na de ander het krijgt en er niet helemaal fris onder is. Degenen die het als eerste hadden zijn er al weer zo'n beetje vanaf terwijl anderen het sinds gisteren of vandaag ook zichtbaar hebben.

Ik vind het eigenlijk wel prima.
Lekker uitzieken en straks minder dol.
Het moet niet te gek worden natuurlijk maar volgens mij is het net als met mensenkinderen. Kinderen op een kinderdagverblijf hebben volop verkoudheidsbesmettingen. Eenmaal op de basisschool is dat minder dan kinderen die alsmaar thuis waren en niet al die besmettingen opliepen waar ze inmiddels een zekere weerstand tegen hebben opgebouwd.

Komende week ga ik ze enten tegen pokken. Ik ben benieuwd of ze daar merkbaar op gaan reageren!

Ik vernam dat er her en der al volop andere ellende is bij de jongen, volop sterfte ook. Daar hoop ik van gespaard te blijven maar oef wat is het altijd een gedoe om jongen erdoorheen te krijgen!
Zolang het gaat is het zonder medicatie veruit het beste. Wel kort op de bal spelen met dit soort zaken... zeg ik als niet-voetballer. Wie horen wil, die hore!