vrijdag, mei 31, 2013

Kopprijzendichtheid

Gisteren zijn er 13 meegegaan voor Sens, een dikke 400 km.
Ze voelden me te licht aan maar waren uiterst goed gefocussed op de duivin.
Zaterdag weten we meer. Het wordt zo'n 6-6,5 uren tegenwind, mooi!
Het duivinnetje is thuis, komende week nog maar een keertje en dan Cahors.

In de club werd er wat gein gemaakt over de strijd tussen Roberts '49' en mijn duiven.
Die 49 is een hele speciale, een geweldenaar. Vorige week bijtijds van chateaudun en eerder al meerdere eerste prijzen. Vooral bij zware vluchten. Robert speelt 'm graag dagfond. Vorige week zag ik 'm komen terwijl ik bij Remon Prins aan het wachten was herkenbaar omdat het een witpendoffer is.
Het is in elk geval een duif waarvan ik weet dat het zomaar zou kunnen dat hij mijn equipe voor kan zitten zaterdag. Als mijn duiven 'm dan maar massaal op de hielen zitten!!

Er werd nog wat gesproken over van alles en nog wat. Toch concludeerden we wel dat het maar om 1 ding gaat, GOEDE DUIVEN. Dat de prestaties van mijn ploegje zo aardig zijn heeft ook te maken met de kopprijzen dichtheid. Van de 13 doffers van me zijn de eerste prijzen niet meer op 2 handen te tellen. Daar gaat het toch om, zoveel mogelijk kopprijzen pakken per duif en voor een heel team zoveel mogelijk bij elkaar? Kopprijzendichtheid dus!