donderdag, juni 20, 2013

Wat is wijs?

De weersvoorspellingen zijn niet optimaal.
Vrijdag veel buien en overgang naar ander weer. Zaterdag grijs en geen zon of weinig. Zondag nog eens niet veel lekkers. Het is niet zomaar stabiel het weer hier in de lage landen.
Overstaan met de jongen uit Duffel lijkt niet uitgesloten. Moeten de oude duiven dan wel mee?
Zou Cahors wel losgaan? Zaterdag en zondag voorspellen voor die lange vluchten ook geen optimale situatie. Wat is wijs?

Als het niet goed is, gaan ze niet los. Dat vertrouwen mag je hebben.
De lossingsverantwoordelijken nemen die verantwoording en doen dat naar beste eer en geweten en met veel info en afstemming. Althans, dat geldt voor de meesten... er blijken er te zijn die wel erg eigenhandig duiven blijken te lossen hoor ik wel eens uit betrouwbare bron. Wat gek toch dat 'we' dat toestaan... of?
Nu ja, niet goed = niet los, zoveel is zeker.

M'n jongen lijken me in orde.
Ik heb er nog altijd 40.
10% verliezen zou niet eens raar zijn.
4 missen klinkt als minder ("hoeveel moet je er nog?" "nog 4..." "ooh, dat valt mee") maar dat is en blijft wel 10%.

Op een enkeling na hebben ze de chipringen om.
De gebutste gaat denk ik toch mee en 1 doffer gaat naar de kliko, dat kan gewoon niks worden.
Dus bij inkorven zou ik er 39 inbrengen....

De mooisten zijn uit Farpar, Oded (959) en Jonah (986).
Dat mooi niet hetzelfde is als goed weten we. Duiven die ik mooi noem hebben echter weinig of geen fouten. Onder dergelijke duiven zitten de goeie en dat bevestigd hun voorgeslacht ook nog eens.
Van m'n favorieten noteer ik het nr altijd in het stof van de deur of wand. Van vorig jaar kan ik nog de 82 als nr ontwaren. Vorig jaar een potentiele 1e op zondag en dit jaar op Sens...