zondag, juli 28, 2013

vooraf en achteraf

Wist je het allemaal maar vooraf... nietwaar? of toch niet?

Gisteren werd al vroeg besloten de vlucht uit te stellen.
Ik begreep er niks van, het zou immers later op de dag goed weer worden? Dat meldde in mijn ogen namelijk elk weerstation. Evenzo werd afgelast. Ze zullen wel betere info hebben de Lossingscommissie zeker? Het bleek mis en het had 's middags gekund, prima zelfs. Brabant speelde later die dag prima!

Er werd nu overgestaan op een vitesseafstandje.
Verdraaid nog aan toe, dat had dan toch ook gekund 100 km verderop? Dan was het een MF concours geworden. Weliswaar was ik dan ook buiten competitie omdat ik op zondag niet meedoe maar nu werd dus al op dinsdag voor Pommerouel gekozen.

Achteraf is het makkelijk praten.
De bestuurders hebben als zodanig besloten, zeker niet zonder slag of stoot en niet zonder de nodige info te hebben ingewonnen en afgewogen. Dat het allemaal wat "onhandig" uit pakte is zuur, voor allemaal.

Albi had ook prima gekund. De regenzone had zelfs voor drinkwater gezorgd en de duiven zouden netjes na de middag droog hebben gearriveerd. Achteraf kun je dat concluderen.
Ik kan mezelf niet aan de indruk onttrekken dat onnodig onrustig is gereageerd op weerberichten en wat dies meer zij. Al die hitte is niet goed voor mens noch dier. Gelukkig is de ergste hitte over en hopelijk koelen bestuurders en melkers weer af.

Nu vooraf aan de aankomsten van Pommerouel zeg ik dat ik de 986 voorop verwacht. Helaas heb ik dat ook vaak mis. Het zijn dieren die door de lucht moeten komen en ik, ik ben ook maar een mens en dat pakken van aangewezen duiven gaat mij niet zo goed af.
Iedereen veel succes!!