donderdag, juli 25, 2013

Dank voor diverse reacties

Dank voor de diverse reacties.

Ja, het is een raar einde van het oude duivenseizoen maar dat is niet zozeer m'n prikkel. Waar ik op reageerde was de in mijn ogen niet logische beslissingen van de bestuurders.

Op dinsdag beslist men heel heftig om alle maatregelen te treffen die er zijn om ingeval er extreme omstandigheden worden voorzien in te grijpen.
Kortere afstand, een dag later korven en minder duiven in de mand. (De marathonvluchten werden landelijk zelfs een week verzet). Dat kennelijk vnml op basis van een NPO advies dat een week eerder (lossingsadvies) niet werd gevolgd. (tegen advies van Arie van Dam in werd bijtijds gelost in Peronne met als gevolg een vreemd concoursverloop). Dat begreep ik niet en de reactie lijkt mij echt onnodig heftig met vele gevolgen.

Uiteraard met de goede bedoelingen voor ogen en zeker voor het welzijn van onze duiven, prima.
Het is ook allemaal niet makkelijk en de bestuurders krijgen nogal wat tegengas. Respect dat ze toch hun verantwoordelijkheid nemen.

Ik zie en zag 't allemaal wat anders zeker ook omdat de consequenties een beetje raar zijn: MF in de afdeling heeft nu een abrupt einde. In het samenspel wordt MF kampioenschap nu beklonken met een vitessevluchtje, daar klopt toch geen snars van? Beide zaken kun je denk ik niet maken zo vroeg in de week al te beslissen maar okee het is nu inmiddels een feit.

Klaar er mee, laten we hopen dat het zaterdag toch een wijze beslissing blijkt te zijn geweest.


Doffers en duivinnen zitten samen nu, morgen ook de hele dag en zo 's avonds de mand in.
De doffers vlogen vanmorgen geweldig goed. Ze speren eruit, 20 minuten weg en als ze terugkomen is de lucht vol duiven terwijl het er toch echt maar 12 zijn.
Met de jongen twijfel ik nog. Enkelen zitten volgens mij met een virusje: 1 oog wat dikke oogranden. Wellicht beter ze niet te spelen of degenen die het niet hebben wel. In alle gevallen weinig hoop op een fatsoenlijke uitslag of toch maar mee voor opdoen van ervaring?