maandag, juli 22, 2013

Zaterdag een bar slecht verloop

Afgelopen zaterdag was een triest dieptepunt qua verloop van de vlucht.
Ik had ingezet met de hoop op een stunt bij echt duivenweer maar de lossingscommissie lostte de duiven vroeg terwijl het weer niet opklaarde. We stonden te wachten terwijl er nu en dan nat viel en het wolkendek gesloten was. Het vertrek was slecht geweest zo bleek en de aankomsten evenzo.

Veel te laat de eerste duiven en de laatsten al helemaal. Nog geen 1100 m/m en de laatste prijsduiven 900 - 800 m/m. Moet ik nog meer vertellen?? Melkers uit de B ploeg pakken de eerste prijzen (wat of course erg leuk voor hen is - Piet en Dion, van harte!!) maar een eerlijk concours waarbij de beste wint was het niet. Onder de gegeven omstandigheden wint de beste van die dag natuurlijk wel maar die omstandigheden maakten het niet echt fair!

Met een jong zat ik 2e (9!! minuten na de eerste) en met de ouden begon ik met 3 bij de eerste 10, de 986 en Oded gelijk en de 920 enkele minuten later. De duivinnen bakten er niks van.
Het was ronduit BAGGER hoe de duiven 1 voor een uit alle hoeken en gaten kwam. 2 jongen nog achter.
Pffffffff wat een misser zo'n vlucht. WdB durft het gewoon een goede vlucht te noemen... nou ja zeg!!!

Pas om 18:00 klaarde het op en kwam er blauw aan de lucht. Afdeling 7 heeft zelfs de vlucht met jonge duiven uitgesteld tot zondag. Verstandig denk ik. Toch ook daar gisteren forse verliezen. Duifjes die niet optijd waren smolten op een gegeven moment van de hitte.

Morgenavond gaat 't Limogesduivinnetje mee naar Albi.
Do.dag de boel naar Morlincourt. De laatste midfondvlucht voor oud en de 1e x 2 nachten mand voor de jongen.

In de stand om het Midfondkampioenschap sta ik o.a. 4e in afdeling 5 West. Ik hoop dat ik dat podium op kan komen nog. Alhoewel Vd Burg, Lin en Rimmelzwaan vast nog een eindspurt gaan proberen!
Voor het 3e jaar op rij sta ik er voorlopig toch weer tussen...