vrijdag, augustus 16, 2013

OVERSTAP

Zoals ik al enkele hints gaf over een op handen zijnde keus, kan ik bij dezen melden dat de keus is gemaakt. Stoppen met duiven vind ik te ver gaan. Het is m'n passie en duiven zitten in m'n hart.

Minder en eenvoudiger?
Het is ongeveer niet mogelijk. De tijdsbesteding is al zeer beperkt. Schoonmaken doe ik amper en tijd besteden aan bijv. de omgang met duiven is er niet bij. Er zijn dagen dat ik minder dan 10 minuten aan de duiven besteed.

Ander spel?
Ja, dat zie ik wel zitten.
Fond dan dus.
Niet met het idee dat 't geen tijd kost hoor maar de druk van wekelijkse competitie is minder, zeker in het voorjaar en beperkt zich vnml tot juni/juli. Het geeft meer perspectief en ik geloof dat de ochtendlossingen het spelletje van de toekomst is. Dat wordt het dus wat mij betreft.
Geen illusies hoor, wel ambitie maar daar neem ik de tijd voor en ik besef dat ik met m'n kleine accommodatie en dus weinig duiven nooit geen enorme stempel ga kunnen zetten.

Belangrijkst: Ik kies voor m'n gezin en zo kan ik bijvoorbeeld op de dagen dat de duiven van korte (invlieg) vluchten thuis moeten komen gemakkelijker wegblijven en bijvoorbeeld op het voetbalveld, of zwembad staan als onze boys daar spelen. Ik vind dat een stuk prettiger!