zaterdag, augustus 17, 2013

1e RONDE 2014 AANGEBODEN

Hierbij bied ik m'n 1e ronde 2014 aan.

Vanaf 2014 wil ik in enkele seizoenen overstappen op de grote fond. Het spel op Vitesse en Midfond vind ik prachtig maar trekt een flinke wissel op de tijdsbesteding en -verdeling.
Omdat ik voorrang wil geven aan m'n gezin wil ik de overstap maken en zodoende minder de druk hebben om perse thuis te zijn. Zo kunnen de duiven van de korte afstanden gewoon thuiskomen zonder dat ik ervoor thuis ben bijvoorbeeld.

In 2014 is m'n voornemen nog wel te spelen met m'n oude duiven maar m'n jongen ervan van de hand te doen.

Ik hoop te koppelen tussen kerst en oud en nieuw in 2013. Ik heb ca. 12 koppels vliegers waarvan met het verleggen van enkele koppels eieren en de duivinnen binnen 14 dgn een 2e keer laten leggen, een dikke 30 jongen kunnen worden gekweekt. Hierbij dus aangeboden voor de geïnteresseerde liefhebber(s).

19-08 DE JONGEN ZIJN INMIDDELS VERKOCHT!


Met vr. groet

Maurice (J.M.) Laban

De laatste 3 seizoenen durf ik gerust te stellen heb ik 1 van de allersterkst presterende kleine hokken duiven. Ik ben er zeker van dat ik iemand werkelijk vooruit kan helpen met deze jongen.
Geen grote namen en stambomen maar duiven die vroeg op de klep zitten! Diverse herkomst en bloedlijnen: Scheele, vd Vrede, Schroevers, Van Dorp en verschillende lokale toppers.

In 2007 gestart met zomerjongen via Willem van Zijl en van m'n vader.

In 2011: 1e o.a. Midfond in afdeling 5 West.

In 2012: 1e o.a. Midfond in afdeling 5 West, 3e Keizer Midfond (n.o.z) en 7e en 8e MF duif van afdeling 5 West; 5e generaal o.a. in de Hoekse Waard met slechts 1 duif op 1 dagfondvlucht te hebben gespeeld... en meermaals niet mee te hebben gedaan.  
Snelste van Duffel in onze afdeling tegen >32.000 duiven en o.a. 1e (semi nationaal) overnacht Limoges van de attractievlucht begin sept. georganiseerd door afd. Brabant, Zeeland en Z-Holland tegen 3400 duiven.

In 2013: voorlopig 4e o.a. Midfond in afdeling 5 West en 2e Vitesse in de Hoekse Waard.

In 2012 >60% prijs met de oude duiven; in 2013 idem
In 2012 7 eerste prijzen in de club;
In 2013 ook reeds 8x 1e.
Veel publicaties op PIPA (goede prestaties) en op De Duif (sterk werk).
Reportages in Spoor der kampioenen in 2012 en in 2013 (nr 18 van 24 mei).

1 van de topuitslagen in 2013 van Peronne (08-06): 1t/m 6 in de club en 6 duiven bij de eerste 70 in de afdeling en 12/13 prijzen, bij echt duivenweer met strakblauwe lucht en NO wind. Staat ook in Het Spoor onder BESTE PRESTATIES JUNI, van het huidige nummer!

Veel van de laatste 2 seizoenen, spel, beleving, tips en tricks is overigens terug te lezen op dit blog.