vrijdag, september 27, 2013

Laatjes

Laatjes zijn een fenomeen in duivenland.

Vaak komen ze uit de beste duiven... en het komt nogal eens voor dat het ook echt betere zijn dan de voorjaarsjongen. Fondliefhebbers kweken soms alleen maar laatjes.
Ze zijn ook lastig want kweken ermee kan zo vroeg niet en ze zijn soms een beetje verschoppeling tussen de oude duiven.

Zelf hou ik er bijna nooit geen, of het moet echt iets speciaals zijn ofzo.
Het heeft voornamelijk met de praktische nadelen te maken (waar plaats ik ze?! - ruimtegebrek).
Als ik ruimte had hield ik er elk jaar wel enkele door puur voor de kweek. Ze zijn immers uit de allerbesten en als je ze gewoon lekker laat uitgroeien en geduld hebt meen ik dat je een geweldige uitgangspositie hebt met zulke diertjes.

Dit jaar hou ik er uit m'n 2 Joosen duifjes en ik heb er 2 aangekocht uit een fondkanon.
Volgend jaar moeten die dan maar voor m'n eerste echte fondduiven uit eigen kweek gaan zorgen en ze moeten mee met de jongen denk ik.


Op de verkoop tbv kankerpatientjes / goede doelen in de afdeling Zeeland '96 zijn veel laatjes te koop. Dit jaar zit er 1 van mij tussen. Een mooi blauw duivinnetje uit de 915.
Misschien wat voor u? 4 & 5 oktober zijn de verkopen ervan, resp. in arnemuiden en sluiskil. Vele toppers schenken iets goeds, en velen doen dat al jaren!
Doe je voordeel ermee en steun er tegelijkertijd een geweldige organisatie die jaarlijks veel mensen een extra beetje gelukkig maken!!
zie http://www.zeeland96.nl/vliegseizoen_2013/Verkoop%20boekje%20Goede%20Doel%202013.pdf