maandag, maart 31, 2014

De start voorbereiden en Super ? voer van Matador

De doffers zijn voor nu aardig in orde denk ik.
vliegen goed, mest is goed enz.
2 x op 10 km gehad. Deze week wordt steeds goed weer verwacht. Wellicht nog enkele keren wegbrengen.
Met deze temperaturen is krap voeren een issue.
Voor je het doorhebt zijn ze al te gek aan het worden en eten niet meer.
De voerbak hang ik ietsje hoger! (= krapper voeren)


De kweek van de fondjongen gaat voorspoedig.
Ik geef ze dat nieuwe voer van Matador: Super kweek.
Misschien vergis ik me maar ik heb het idee dat de duiven er zeer wel bij varen.
Ze glanzen meer!
Zou dat aan de nieuwe samenstelling kunnen liggen?!
De jongen heb ik zeer tijdig moeten ringen... op dag 6 was het echt al nodig.
Nou ja, we zien wel wat dit verder brengt.

In Zeeland klokten ze al tijdens de training afgelopen zaterdag.
Senior was nog niet zo scherp en de duiven waren er al voordat hij de klok aanzette.