woensdag, april 02, 2014

Het gaat beginnen

Zaterdag de eerste vlucht. Training nog maar klokken om de boel te testen.
Normaliter doe ik niet mee. Ik vind massaal lossen op amper 40 km een beetje van de zotte. Voor ze goed en wel en route zijn is de boel al te ver. Daarbij zijn we het meest westelijk gelegen plaatsje en worden we gelost met de oostelijke variant. Enorme kans dat die van ons bij deze afstand zich gewoon niet tijdig los kunnen maken van die massa. Maar ja, dat is hoe ik het zie en ieder z'n mening, nietwaar?!

Ik wacht voor a.s. zaterdag de voorspellingen af en doe ze mee als de weersverwachting positief is. Is dat niet zo, dan volgende week direct voor de leeuwen. Ik doe dat eigenlijk al jaren zo en naar m'n tevredenheid.

Velen hebben baat bij het lekkere weer. Gelukkig maar, er zijn zoveel andere seizoenen geweest waar het werkelijk pokkeweer was en dat is nu wel anders.

Ik kijk al reikhalzend uit naar de mogelijkheid om de jonge fondduiven te spenen.
De voedsters kunnen dan weg en het visier op de jongen gericht. Nog enkele weken geduld!