woensdag, mei 21, 2014

Jongen komen langszaam op gang

Uiteraard loop ik wat achter met mijn jonge duivenploeg.
De oudsten zijn het piepen net verleerd en de allerjongste 2 zijn dik 14 dgn oud.
Ik werk ernaar toe dat de boel op de nalijn mee gaat.
Voordeel is wel dat er niet verduisterd wordt en de dagen erg lang zijn.

De oudsten hebben al wat kinderziektes te verwerken gehad.
Nee geen coli of iets dergelijks maar eens een vies neusje, en enkele dagen dik zitten.
De jongsten gun ik zo'n periode niet, die moeten rap in het regime komen.
Het klinkt nog ver weg maar over 10 weken moeten ze!!

Als de jongsten zijn gespeend zijn de oude voedsters ook weg.
Alles een geeltabletje met een weekje RopaB daaropvolgend en dan op zaterdag/ zondag RopaB, net als straks.
En kort op de bal spelen om ze maar weinig verval in gezondheid te "gunnen"!
In rap tempo de entingen (PMV en Pokken, eventueel ook paratyphus).
Reismand in het hok waar ik ze in voer.
Drinken moeten ze later ook vanuit die mand leren van me.

Ze "moeten" veel en in een hoog tempo... maar ze hebben het dan ook goed hier thuis!