zondag, mei 11, 2014

Waarom? + update

Geen idee waarom de duiven vanmorgen dan toch werden gelost in Menen.
Gisteren was het bagger weer. Logisch dat ze niet los gingen. Alhoewel, gisteren einde van de middag was het qua regen en wolken okee maar woei je uit je verschoning.
Vanmorgen was het regenachtig, zoals gister overdag. Wat schetst de verbazing? 8:15 los. Vanaf zeker half acht tot 12 was het hier niet goed om te lossen en heeft het aanhoudend geregend... Eerst flink en later minder maar droog was het niet. Waarom, in vredesnaam, werden ze nu wel gelost?

Moesten de chauffeurs naar hun moeder?
Nee toch zeker?
Was de regen niet te voorzien?
Een kind kan die tegenwoordig toch zien op buienradar?

Ik weet dat het niet makkelijk is maar hee, dit was toch een klassieke misser mannen, nietwaar?
Konden ze zaterdag niet los vanwege het weer, dan zondag ook niet, het was absoluut niet beter om het lossen nu wel te vergoelijken.

En waarom Menen, terwijl de meeste afdelingen gewoon vanaf hun geplande station concoursen?
Nu dus een MF concours van 144 km? Niet voor mij en dus maar even niks over de aankomsten van mijn duiven... Enkelen stellen het niet op prijs dat ik niet meedoe in concours op zondag en toch op mijn blog e.e.a. Meld over mijn duiven op zondag... Oud zeer veelal uit de tijd van zaterdag- en zondagvliegers en bevoogdend. Men meent immers goed te weten hoe ik me moet gedragen op zondag... Wat wel en niet
Rare mensen die duivenmelkers ;-)

Genoeg gemopperd, alhoewel ik het deze keer daadwerkelijk terecht acht.
Gelukkig zijn ze thuis. De natte lijven en roze neuzen zijn weer droog en wit.
Hopen maar weer dat het goedkomt...
Gelukkig zijn de meeste melkers erg kort van geheugen en moeten we nu eenmaal snel over naar de orde van de dag om het weekend erna niet 1-0 achter te staan. Dat is gelukkig ook een voordeel voor de lossers.

Vanwege de eerste x 2, nu dus 3 dagen mand heb ik ze BS gegeven.
Morgen weer PS en de draad gewoon weer oppakken.
Bij JP hebben we ze tegen pokken geënt. Niet met de kwast maar met een spuitje.
Misschien niet net zo goed maar VEEL minder gedoe.

UPDATE:
Zo was het lossingsbericht... "wat buitjes hier en daar":

Lossingen Afdeling 5 Zuid-Holland

Laatste bericht geplaatst op
11-05-2014 om 08:16

Goedemorgen beste sportvrienden, Vanochtend is de verwachting dat er gelost
moet kunnen worden. De regenzone gaat komende uren wegtrekken. Er blijven
nog wel wat buitjes hier en daar. De bewolking en zichten zijn of worden
acceptabel In Belgie is het droog en half/zwaar bewolkt. nader bericht
om 8.00 uur. 8.15 uur: In Menen is om 8.15 uur gelost. In Quivrain zal
zonder tegenbericht om 9.00 uur gelost gaan worden. Allen veel succes.