woensdag, juni 11, 2014

Lust om te trainen

Tot heden was ik niet tevreden over de trainingslust van de weduwnaars.
Andere seizoenen was een uur een makkie en 1,5 kwam vaker voor.
Tot hier toe was 45 minuten het matje.

Sinds deze week lijkt het wat aan te trekken.
Geholpen door groepen met jonge duiven trainen ze hard en vlot.
Niet lang hoor maar snedig, dat wel.
Zaterdag weten we of het wat uit maakt...

Aankomend weekend weer een druk weekend voor velen.
Nu ook de klassieker vanuit St Vincent. Ik ben benieuwd.
Vanaf komende week start de ZLU en her en der al weer de start van de jonge duiven ook.
Het duivenwereldje is op volle toeren.


Vanaf komend weekend steek ik de lampen aan bij de jongen.
Ze gooien pennen bij de vleet. Langere dagen vast houden zou de rui van de kleine pluimpjes wat moeten remmen. Ik probeer het want anders kunnen er straks zowat kale jongen mee de nalijn op...
Vrijdag paramixo enting, misschien gelijk ook wel tegen pokken (heb ik het maar gehad).
Dat laatste doe ik met een spuitje ipv kwastje. Minder gedoe en getut. Al was het maar ook om de duiven niet nodeloos zeer te doen door er een bosje veren uit te moeten rukken en die zere plek vervolgens in te smeren met een goedje... lekker is anders. Effect? Volgens mij hetzelfde.