zaterdag, augustus 09, 2014

Tevreden maar er wel onderdoor

na een heerlijke vakantie van een tweetal weken hierbij ook weer de draad opgepakt vwb stukjes schrijven voor mijn blog. Vandaag de fondduiven in de race. Duffel, 80 km alle 39 nog aanwezig (afgelopen dinsdag Meer; alles retour).

De eersten hingen zo rond .45 boven het hok. 5 tegelijk naar beneden op 52.
Dat is in de club helaas geen prijs meer. Een half uurtje later waren er echter al 27 van de 39.
Nu ik dit schrijf (20:33) mis ik er nog maar 1.
Ik ben tevreden, ze doen het goed.
Met de meesten nog op 3-4 pennen en de dekrui al volop aan de gang doen ze het best okee.
Doordeweeks vliegen ze ook elke dag dik een uur.

De oude duiven zitten er nog en goede week en zullen dan vertrekken.
Het gaat me aan het hart maar ik weet dat ze goed terecht gaan komen.
Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er ook daadwerkelijk wat goeds uit zal kweken.
Het is op de MF bovengemiddeld materiaal dus ik reken er eigenlijk wel op.

wordt weer vervolgd....