woensdag, augustus 13, 2014

Wel of niet meedoen met ruiende duiven

De rui is onmiskenbaar aanwezig bij de jongen.
Veren vliegen in het rond en 2-3 duifjes zijn gestart met het gooien van de staartpennen.
Zoals ik gister schreef zijn ze erg gezond en vliegen ze bij huis met gemak 5 kwartier tot zelfs anderhalf uur.
(Hoezo ruiende duiven vliegen niet?!)
Overigens geen vlag bij nodig hoor.

Ik wil ze ondanks dat vele ruien toch gewoon blijven spelen op de nalijn.
Prijspakken is wat ik kan vergeten maar de ervaring die ze opdoen is een must.
Dus zolang ze het volhouden en het weer niet tegenzit, speel ik ze, rui of geen rui.

Ik voer trouwens 1/2 Matador Super start en 1/2 Matador Super Vlieg en ruimschoots.
Als extraatje snoepzaad en wat Allerhande en grit.
Schoon water afgewisseld met RopaB.
Ik ben benieuwd of er wat goede fondters tussen zullen zitten.