donderdag, augustus 14, 2014

Zaterdag aanstaande 105 km

Komende zaterdag staat Asse Zellik op het programma.
Voor mij 105 km. 2e vluchtje met groot convooi voor de fondduifjes.
Vanavond gewoon nog vliegen en morgenochtend krijgen ze dan dubbele hoeveelheid eten t.o.v. normaal.
2e helft van de middag dan nog eens een beetje snoepzaad om ze te stimuleren nog 1x te drinken zodat ze met veel vocht op zak de mand in gaan.


Volgende week wil ik ze doordeweeks nog eens lappen.
Als ik ze kon inkorven doordweeks voor bijv. Quievrain deed ik het maar voor zover mij bekend kan dat nergens.

Zaterdag wordt weer Westenwind voorzien.
Onze club is dan alweer op voorhand knock out ten opzichte van het samenspel op zo'n korte afstand. Jammer voor de puntjes maar voor mij persoonlijk maakt het niet uit. LEREN is het devies.


Ik ga nog zo'n 10 laatjes aanhouden. Als het even kan apart van de rest zodat ze gewoon lekker uit kunnen vliegen en hun orientatie gewoon aanleren.
Als het lukt ook wat lapvluchtjes en dan kijken of ze van voor af aan met de oude duiven zijn op te leren of zoals nu enkele tussen de jonge duiven kunnen worden gehouden en daarmee hun leerproces aangaan.