dinsdag, september 30, 2014

Duivendump

Er worden weer veel duiven gedumpd.
Gewoon zelf geelimineerd, naar een poelier of te koop op sites als duivenmarktplaats.
Pas op met die laatse categorie zou ik zeggen. Tuurlijk kun je je geluk nog eens proberen maar we weten allemaal dat "wegens teveel vasthouders" en vergelijkbare redenen allemaal nogal wat anders zijn dan "omdat het een topkweker is".
Proberen van dergelijke tweedehandsjes is best interessant maar realistisch gezien niet de kortste weg naar succes!

Veel geld vaak vraagt men nog voor stambomen.
Bij het absurde af. Waarschijnlijk daarom ook, staan die advertenties er zo lang op!


Pipa wordt hoe langer hoe meer een wereld op zichzelf. Collecties van de ene en de andere DYNASTIE (laat me niet lachen) worden verkocht en uitgewisseld door de rijken der aarde. Lachwekkend inmiddels en alsmaar verder afstaand van de simpele hobby van velen.
Zodra zoveel verheven termen nodig zijn om het geheel op te leuken vraag ik me af wat nu werkelijk de kwaliteit van de dieren nog is.
Overigens behoudens de prachtfoto's van duif, vleugel, oog etc. Dat doen die mannen super.

Handel is handel en ik geef ze daarin groot gelijk maar ze worden bijna een karikatuur van zichzelf als ik zie dat ze reportages zetten van vooral diegenen waarvan ze enkele weken later verkoop houden. Knap werk maar ook wel erg doorzichtig.