maandag, september 08, 2014

Grijze afsluiter van het seizoen & Sens en Limoges

Zaterdag was grijs in het kwadraat. Geen zon gezien en toch gingen de duiven los. Er werd gevreesd maar het viel niet zo heel erg tegen. Moeizaam was het woord dat gebruikt werd door de afdeling. Ik denk dat ONVERANTWOORD een beter woord was geweest. De start zou dan goed zijn geweest maar als ik zeg dat ze om 14:05 werden gelost en dat omstreeks 19:00 uur de liefhebbers in de club nog circa 1/3 misten, weet je genoeg. Het was maar Vitesse he, 235 km.

Ikzelf had de 4e prijs en 11 van de 34 in de prijzen.
Ook dat zegt genoeg: geen normaal verloop waardoor die pluizebollen van mij zo'n goed resultaat lijken te hebben geboekt. Om 20:32 was de 29e thuis van de 34. Zondagmorgen 4 vd 5 en 1 achter.
Overigens eentje die al de hele week met wat vieze propjes leek rond te lopen.

Gisteren de eerste opgeruimd.
3 van degenen die me alsmaar negatief opvallen.
Deze ben ik liever kwijt dan rijk.
Van de week lichten uit, weekje niet uit en keihard ruien maar!
Allemaal een luizendrupje en goede voeding. Dat moet het zijn.

REFERENTIE
1 van de kopers pakte alle nalijnvluchten een duifje van mij voorop en werd 1e o.a. nalijn in zijn club.
afgelopen week weer in de 1e 10 van diens samenspel. knap hoor!


Grappig hoe de belangen meespelen en hoe doorzichtig ook:
De duiven van Pnt St Maxence stonden zaterdagavond al in Lille.
Gelost op zondag in Menen.
Veel van deze duiven moeten op de nationale Sens gespeeld worden.
Wat doe je dan?
Ook al is de afspraak dat je in pont Max lost op zondag... nee flink korterbij.
Qua weersomstandigheden hoefde dat niet maar besliste men al op zaterdag.
AS mag dan wel mopperen op de KBDB over de late lossing van Gueret waardoor Antwerpen schaakmat zou zijn gezet.
Bij ons kunnen ze er ook wat van hoor: als het uitkomt flexibel omgaan met de afspraken!!
Zorg dat de ZuidHollandse duiven niet op 1-0 achter hoeven komen op Sens door zo'n move.
Op Sens spelen veel commerciele belangen. Het zou jokken zijn als dat niet een rol speelde.
Ik snap het maar het geeft toch eigenlijk wel erg te denken, nietwaar??!!


LIMOGES werd een klap in het gezicht bij velen.
In Brabant / Zeeland geloof ik wel dat de prijzen op zaterdag verdiend waren maar veel duiven nog achter. Noordelijker (tot in Friesland) stond het concours op zondag nog steeds open!!
Zijn de duiven zaterdagmorgen gaan dolen in de mist?
Ik denk het.
Blij dat ik ze niet mee had. Wellicht volgend jaar.
De animo is er landelijk inmiddels volop. Let op! dit wordt een heus nationaal concours.