woensdag, oktober 22, 2014

Luchtig

Het was wel een mooie eerste herfststorm in ons landje.
Voor mij gold dat de wind uit westelijke richtingen kwam en daarmee - gelet op de bebouwing - het hok in relatieve luwte stond. De kleppen en ramen konden dus zonder problemen open staan.
Lekker luchtig was het wel!

De fond-equipe is zo'n beetje door de rui heen.
nog enkele laatste pennen maar de nekken trekken al lekker glad.
De eersten zijn al klaar de laatsten zullen denk ik al met al nog 2-3 weken nodig hebben om op datzelfde niveau te komen. Ik vind het een weelde om op geen enkele wijze iets aan de rui te moeten versnellen ofzo. Zoals ik al vaker schreef: Goed voer, volop mineralen en nu en dan iets extra's zoals lijnzaadolie o.i.d. Vergeet ook zeker niet het bad!! Een gezonde duif heeft totaal geen moeite met ruien. Moet het wat geforceerd (omdat de rui pas laat gestart wordt) dan is het in mijn ogen goed ook aan de "input- kant" iets geforceerder te werk te gaan: goede kost met extra's die rui en opbouw van nieuwe veren ten goede komt. That's all.

De laatjes van Jos & Maria zijn vanavond compleet.
Met pleegouders apart en dat voor een weekje zo ongeveer.
Daarna begint hun grote avontuur op eigen benen!
Het is werkelijk prachtig jong grut.
Komen zonder problemen op en maken een zeer goede eerste indruk.
Ik zal binnenkort fotootjes plaatsen!