donderdag, oktober 23, 2014

Onbekendheid duivensport - Idee voor NPO - verspreid dit idee!!!!!

Vanmorgen in mijn reis met het OV had ik een praatje met een medereiziger. Op ene gegeven ogenblik kwamen we te spreken over duiven, over duivensport. Dat ik een duivenhok in de tuin heb verbaasde hem al wat. Op de vraag "hoeveel duiven heb je dan?" volgde het antwoord "zo'n 60". Een leek vindt dat erg veel. Dat blijkt altijd als mensen onbekend met onze hobby er naar vragen.

De aantallen duiven spreken tot de verbeelding. Een beetje uitleg en men begrijpt het wel maar het idee dat iemand zulke aantallen dieren in diens achtertuin heeft is gewoon "niet normaal".
Ik denk dat wij duivenmelkers dat niet beseffen.

De rit was te kort en het moment waarop we hierover kwamen te spreken te laat om veel te kunnen vertellen maar dat zijn wel de momentjes waar je ambassadeur kan zijn.

Vraag me naar mijn geloof en ik hoop net zo geanimeerd te kunnen vertellen overigens!
Dat is evenwel voor vele christenen niet zo eenvoudig.
Misschien moet ik daar nog maar eens een ander blog voor starten?!

Anyway, we zijn een krimpend groepje lui die een hobby of sport bedrijven waar velen totaal niets van afweten. Pogingen te spijt, o.a. vanuit Veenendaal, hebben niks veranderd. Hooguit lokaal voor die enkeling.


Ik heb wel enkele snelle simpele voorstellen:
SPREEKBEURTMATERIAAL: NPO, regel een hoofdstuk, pasklaar, zo van de website te trekken, voor spreekbeurten. Modern, geanimeerd etc. Kids op vele leeftijden en schoolniveau's kunnen dan in elk geval kennis opdoen en die verspreiden. Je tackled dan in elk geval onbekendheid onder degenen die de spreekbeurt doen en aanhoren!!! Investeer € 10.000 in modern materiaal wat zich snel en makkelijk op internet laat verspreiden. Korte boeiende filmpjes van deze tijd. die 50 cent per liefhebber is denk ik een super investering, snel, goedkoop en verspreid razendsnel kennis over onze sport!!