woensdag, oktober 22, 2014

Site Bosua & NPO advies

Natuurlijk hoop ik dat je mijn website en m'n posts graag leest maar er zijn veel interessante websites van duivenliefhebbers. 1 van hen is Kees Bosua. Al langer kampioen dan ik oud ben overigens.

Toevallig heeft hij hetzelfde Chinese filmpje in een berichtje geplaatst als ik...

Wat ik las op een recente post was de reactie van onze landelijke vertegenwoordigers.
Onze afdeling 5 verzocht weer Orleans te mogen spelen met de jonge duiven.
De verste afstand in onze afdeling is 525 km.
Veruit de meeste duiven moeten dus minder dan die 525 en meer zo rond de 500 km.

Het pré advies van de NPO was hier toch niet akkoord mee te gaan omdat het teveel onrust zou geven binnen haar organisatie omdat immers 13 jaar geleden in 2001 de beslissing was genomen de jonge duivenvluchten tot maximaal 500 km te organiseren. Deze bovengrens wordt spijkerhard gehanteerd.

Wat een tranentrekkend verhaal zeg.
Wat een ontzettend rare houding ook van de NPO.
Men merkt toch wel dat de opinie onder de leden er één is van het juist wel toestaan van vluchten langer dan 500 km voor jonge duiven?! Men weet toch zeker wel dat het in Belgie juist de populairste vluchten zijn zonder veel verliezen?
Voor 1 vlucht die een afdeling zelf wil organiseren (geen nationaal concours), komt men met zo'n antwoord. Pfffff je moet beslissingen op z'n minst willen heroverwegen.

"Den Haag" luistert slecht naar de burgers maar zelfs nog beter dan "Veenendaal" naar haar leden!
"Geef ze brood en spelen" zei een Romein ooit eens...