woensdag, november 05, 2014

MIST !

Pas op met mist!
Wellicht zal niemand diens duiven uitlaten als er een flinke mist hangt rond het hok maar gevaarlijker is eigenlijk de mist die opeens op kan komen zetten. Zelf heb ik wel eens een erg nare ervaring gehad zo in dit jaargetij en kostte dat de nodige kopzorgen op die dag. De duiven keerden gelukkig uiteindelijk wel terug maar niet allemaal op dezelfde dag.

Vreemd genoeg trekken "de duiven van de toren" ofwel de verwilderde postduiven er toch op uit. Ik weet wel dat ik duiven zag gaan. Ik hoorde een groep gaan door de mist zoals je dat in deze tijd toch kan zien: op weg naar een plek om eten te scoren.
Geen idee of die dan fatsoenlijk orienteren. Lijkt me niet.
Wellicht dat die ook pas 's anderendaags terug keren?!


Voor het uitwennen van de piepers is mist uiteraard niks maar een grijze dag zoals je die nu eenmaal hebt in deze tijd, is niet erg. Ik vind dat eigenlijk wel wat juist. Ze komen buiten maar zijn dan nog niet uitbundig ofzo... voordeel is dat je ze niet al kwijtraakt met uitwennen. Ik heb daar best negatieve ervaringen mee namelijk. Gisteren was een deel van de jongen buiten en netjes weer retour.
Supermooi spul, Belgische topkwaliteit.