zondag, november 30, 2014

'T lijkt te gaan winteren

het lijkt erop dat de Nederlandse winter er wel aankomt nu. Grijs weer en lage temperaturen... Nu en dan eens wat vorst. Voorlopig is " koning winter" zoals men wel zegt nog ver weg ( en wat mij betreft voorgoed) maar van die grijzige gure dagen hebben we al wel.
Vandaag is er zo een. Amper 500 meter zicht.

De piepers vliegen wel maar graag vliegen is er niet bij. Voorlopig doen ze het goed. Vliegen lekker, zo'n 45 minuten. Deze week zal ik ze eens consequent babymelkpoeder geven. Kijken welk effect dat heeft. Het tarwewater of gerstewater eigenlijk bevalt me wel. Geeft de duiven toch een extraatje.

Vrijdag was ik nog bij Jos. Gastvrij onthaal van warme mensen!
Wat een duiven heeft hij toch zitten.
Net als bij mij, super eenvoudig gehouden. Duiven moeten tegen een stootje kunnen als ze 5dgn mand hebben op die lange vluchten. Die 403 van hem is er 1 uit 1000. Heb je er zo 2 dan ben je koning, keizer en admiraal!! Jos heeft meer erg goeie zitten voor de 800 a 1000 km vluchten. Als hij gezond mag blijven, hou hem dan maar in de gaten hoor!

Zaterdagmorgen nog Oded en De Limoges op de foto laten zetten. Bert zei dat Jan Breed kwam voor duiven van hem, van oord en AP op de foto te zetten. Die van mij en 1 van JP konden mooi in 1x mee.