vrijdag, mei 29, 2015

Aanval afgewend en lat

De aanval van coli, adeno of wat het ook maar precies was, is afgewend. De duiven eten weer graag en op de minste na, is het uiterlijk ook achter de rug. Kijk het is een zootje in dat hok. Laatjes van 2014, jongen van nu en dan ook nog eens gekoppelde duiven, ongekoppelde en eigenlijk nog alles ongeselecteerd. Dat is natuurlijk vragen om gedoe. De conditie kan wel in orde zijn maar nooit top. Voor nu accepteer ik het maar komend seizoen ga ik dat echt anders doen.

Klein clubje jongen. Gewoon vroeg opleren en geen gedoe van nesten etc.

De jongen ga ik wekelijks in de mand steken en wekelijks een stukje wegbrengen. Vervolgens kijk ik wel of ze met de vroege mee kunnen of dat ik ze toch wat later inlas. Ik denk dat ervaring echt goed is, dus zoveel als mogelijk mee. Als het even kan ook meermaals 2 dagen mand en midfondkilometers maken.

Gisteren hoorde ik dat fondcrack Ko alles meedoet op de midfond nu, daarna alles op de dagfond aanstaande week en dan op naar Agen. Met zijn gemiddelde kwaliteit is dat denk ik goed te doen. Ik breng mijn nieuwe onbekende ploegje iets voorzichtiger maar de jaarlingen en ouden op de zeef leggen is denk ik top. Selectie selectie selectie.

Ik probeer ze aanstaande week op 500+ en wacht het resultaat af voordat ik aan een vastomlijnde planning vasthou. Maar in de geest van Ko ze aan de tand voelen is wel mijn uitgangsgedachte.