maandag, januari 19, 2015

In bad met natte sneeuw en nog 10 weken

Gistermiddag zag ik een soort lichtpuntje in het grijze natte weer. na een zonnige zaterdag was het gisteren heeeeel de dag druilerig. Rond half 2 in de middag leek het op te klaren. Nog niet droog maar wie weet kwam dat er dadelijk aan.
De laatjes gingen eruit. Vliegen met de ploeg. Goed voor de ontwikkeling, goed voor lijf en leden!
Na een klein uurtje in de drup te hebben gevlogen keerden ze terug en ze zaten nog maar net of het weer veranderde wat en er viel natte sneeuw. Geen probleem, ze plonsden gewoon lekker in het klaarstaande bad. Ze maken het goed. Vliegen graag, krijgen al praatjes en hebben een flink deel van de rui van kleine veren inmiddels gehad. Binnenkort vaccinatie tegen paramixo.

De eerste week van februari wil ik koppelen. Licht aan vanaf de week ervoor, beperkt, en na de leg weer uit. Oded x Limoges en nog 1 of 2 zelf samenstellen. De rest mag dan (semi) vrij koppelen. Ik geloof er wel in dat een vrij huwelijk beter is dan een verplichte vrijage. Ik ben ervan overtuigd dat sommige duiven daadwerkelijk elkaar niet liggen. Ook weet ik zeker dat sommige koppels echt gek zijn op elkaar. Ik hoop erop dat het net dat beetje extra geeft en hé, ik weet het ook niet, wat de beste koppels zullen zijn. Zorgen dat er niet wordt ingeteeld vind ik voornaam. Ik zal dus zorgen dat broer niet koppelt met zus enz... voor de rest vind ik het prima.

A.S. heeft een mini kruistocht tegen allerlei bijproducten op z'n blog. Ik zag laatst een website waar ze al die spullen verhandelen. Ongekend, ik kwam tot wel 30 leveranciers in het assortiment van die handelaar. Elk met daarachter nog eens 5 - tientallen producten! Wat een handel.

Mijn klokje (Unikon) is voor service en batterijen naar de leverancier. Al 2 weken weg maar op navraag bleek het apparaat zelf naar de fabrikant te zijn opgestuurd en moet ik nog enkele weken wachten. Ik ben blij dat het zo vroeg al opstuurde. Het zal dan toch zeker wel klaar zijn als het seizoen begint! Wacht niet als je eigen klok nog onderhoud behoeft. Over 10 weken starten we al.