zondag, januari 25, 2015

Overnachters

Ze gingen deze week erg goed. Dik een uur tot anderhalf.
Vandaag ook. Na 1 uur en 40 minuten waren ze allemaal terug.
Terwijl ik de kleppen opende kwamen er direct al enkele naar binnen maar plots vloog er pal over ze heen een alarmerende merel.

Gevolg: 8 terug de lucht in en die zijn niet meer gedaald. Alle 8 zijn ze nog weg. Zelf was ik er ook niet want ik zat in kerk. Mijn vrouw zei nog dat ze er had zien vliegen om half 6... Tsja.

Normaal laat ik dan een oude duif uit zodat ze wel bij zo'n duif gaan zitten. Nu ging ik er maar van uit dat ze wel zouden dalen, zo erg was het toch allemaal niet en na zo lang vliegen hadden ze vast honger! Dat pakte dus anders uit. Nu maar hopen dat ze er morgenochtend gewoon zijn. Ik zal een oude duif in het donker buiten zetten en hopen dat dat werkt en dat die ze lokt. Mits ze niet ver weg zitten natuurlijk.
Pffff wat een gedoe. Het is ook altijd wat.

De ouden en jongen doen het op zich dus prima. Vliegen goed en eten goed, mest is goed. Wat ik al schreef: bij gezonde duiven is het een kwestie van ze uit winterslaap halen. AS zei ook net zo, vertelde een clubkampioen me nog zaterdag.