zondag, januari 11, 2015

Wind in de plus

Pfooooeeeee wat een wind gisteren en vandaag!
Stormachtig en toch hoge temperatuur... Maar door de wind voelt het erg fris. Onstuimig is het woord. De duiven hou ik er voor binnen. Althans als het echt te gek is. Ze zouden zichzelf onnodig bezeren als ze door de wind teveel weggeblazen worden bijvoorbeeld ergens tegenaan.

Van de pokken enting zie ik geen reacties. Wat ik al zei: liever een prik dan met het kwastje om die reden. Men kan er dan per saldo minder duiven mee vaccineren maar je dient ze wel perse de gewenste hoeveelheid toe zonder de duif veren uit te trekken, soms tot bloedens toe.

Vrijdag ontving ik een berichtje dat er op de radio al over gesproken werd: 2 bestuurders van onze afdeling ontvingen kennelijk een kogelbrief. Waarschijnlijk, ik weet dat niet, puur en alleen omdat iemand het niet eens is met een op handen zijnde andere indeling van de rayons.
Moet je eens nagaan hoe hoog een enkeling het op laat lopen. Goede duiven maakt het niet uit in welk rayon ze spelen... Een goede melker volgens mij ook niet.
Doodsbedreigingen voor zoiets? Kom toch op zeg!!