woensdag, februari 04, 2015

Er bij productien II

Aan het einde van mijn vorige blogberichtje over de bijproducten eindigde ik met "Wordt Vervolgd".
Dat was omdat nog niet alles wat ik kwijt wilde was geschreven.

Primair denk ik dat het niet nodig is om extra's te geven.
Dat is echter alleen als we de natuur geen geweld aan doen en dat doen we natuurlijk wel.
Een duif die niks anders hoeft te doen dan zitten en weinig beweging heeft, hoeft niet veel.
Hoe anders is dat wanneer we er veel van vragen, zoveel dat het voorbij gaat aan de normale eisen aan een duivengestel.

"gericht een weinig extra geven" is - zo denk ik althans - genoeg. Hoe beter de duif hoe minder nodig. Dat heeft dus ook alles met de intrinsieke kwaliteit te maken. Die ene topper lijkt wel een zuinig motor te hebben dan de anderen. Zo geldt dus dat naarmate de kwaliteit van je duiven toeneemt je ook minder bijproducten hoeft te geven.

Als dit klopt is de cirkel weer rond: investeer in topduiven i.p.v. bijproducten!
Als je die bijproducten achterwege laat en stel dat je op jaarbasis zomaar 100,- euro bespaart (dat zal bij velen op jaarbasis een veelvoud meer zijn denk ik), kun je daar bij een kampioen een koppel eitjes, een jong of noem maar op voor aanschaffen.

Probeer het eens.