zaterdag, februari 07, 2015

Gekoppeld!

Vandaag is dan ècht seizoen 2015 begonnen hier. Ik heb ze gekoppeld en dan heb ik het over 15 koppels. 14 vliegers en 1 zogezegd kweekkoppel. Dat laatste zijn mijn 2 beste... Althans, de 59 oftewel ODED en de Limoges. Die zitten samen in het weduwduivinnenhok.

Op 3 oude duivinnen na en een late doffer uit 2013, zijn het allemaal jaarlingen. Dat is meer wennen dan anders. Aan elkaar en straks ook aan het vak. We gaan het zien. Ze zijn gezond, zitten in een goed hok en krijgen wat hun hartje begeerd. Op naar het vliegseizoen.

Gisteravond was er de jaarvergadering. Behoudens wat frustraties over het niet snel genoeg checken van hoklijsten verliep het rustig.
Elk jaar weer zijn hoklijsten en entlijsten niet gelijk en of ontbreken er nog ringbewijzen. Ik begrijp daar niks van. Je hoklijst checken we, je entlijst is je eigen verantwoording. Daarmee bedoel ik om die gelijk te laten zijn aan je hoklijst. Meer geënte duiven? No problem. Duiven op de hoklijst maar niet geënt? Terug naar start.