maandag, februari 09, 2015

Oef extra wennen aan de nieuwe partners en vakken

Wat me opvalt is dat ze meer moeten wennen dan ik gewoon was. De veelheid aan jaarlingen die nu opeens op een nieuw hok in een broedvak worden gezet met een ander... niet allemaal reageren ze met volop avances. De fondters zijn kennelijk ook niet zo vurig als ik gewend was met de vitesse/ midfondduiven.

Vrije keuze zou mijn voorkeur hebben maar dat zat er dit jaar niet in. Nu een partner van mijn keuze en daar moeten ze het mee doen. Deze jaarlingen waren op een enkeling na nooit eerder "gehuwd" en dus ook niet allemaal even vaardig in het elkaar het hof maken etc.
Daarbij ook nog eens de indruk dat er onder die fondters die ik heb ook kouwe kikkers tussen zitten hoor.

Gisteren liet ik tot enkele malen toe van die kouwe kikkers samen uit en dan zie je ineens dat ze het wel kunnen en zien zitten met elkaar. Het opgesloten zitten in een vreemd broekvak remt ze in dit alles gewoonweg. Ik reken erop dat er wat langer dan ik gewend ben over wordt gedaan voordat ze eitjes hebben. Maakt me totaal niet uit... als ze maar bevrucht zijn dan!