dinsdag, februari 10, 2015

Personality

"Persoonlijkheid", dat is het woord dat ik even wilde berichten. Bij de nieuw gevormde koppels komt het karakter van een duif ook naar voren. Hoe ze zijn, onderling, gedrag, houding enz. Ik kan me dan frustreren over wildebrassen, verkeerdvliegers etc maar ook over slapjanussen die een vak niet verdedigen of als een sulletje het verkeerde vak kiezen.

Voor mezelf leer ik ervan, hoe een duif is en doet. Ik zie graag snelle leerlingen. Die zijn er niet zo veel helaas. Duiven die door hebben wat ze moeten doen als het ware. Je zou duivenfluisteraar moeten zijn!

Het gaat wat trager dan ik gewend was maar gekoppeld zitten ze uiteindelijk wel allemaal. 1 koppel heb ik samen in een afgeloten deel van het hok gezet. Vanavond weer terug in het broedvak.
Soms zet ik een doffer half bak. Hij leert dan de route en kan daarna de duivin de weg wijzen. Voor het mooi zou ik op zulke dagen de hele dag aanwezig willen zijn. Nu moet ik 's morgens beslissen wiens vak open gaat en waarvan ik hoop dat geen vechtpartijen komen. Overigens beter nu vechten dan straks met eitjes in de broedschalen!