vrijdag, februari 27, 2015

Gebrouilleerd

Wat een organisatiekunde leggen we toch aan de dag in onze sport... beschamend.
Over de NPO lees ik dat er een claim is van 739.000 euro van Pigeonvillage. Ze zijn zo scheef met elkaar dat dit het voorlopige saldo is van de ruzie. U en ik de pisang!

Tussen afdeling 5 en 12 wil het ook maar niet boteren. Een giftige mix van goede intenties, eigen belang, koppigheid, misgunnen en miscommunicatie en -interpretatie maakt dat de door velen zo geliefde hobby welhaast verprutst wordt.
Ik snap heus dat ieder vanuit diens perceptie het juiste meent te doen maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er gewoon niet altijd netjes fairplay wordt gespeeld. Uitgangspunten zijn anders en doelen zijn anders... onmogelijk om eenzelfde uitkomst te realiseren!



Het leeuwendeel van de liefhebbers krijgt het ook maar mee van 'horen zeggen' gelukkig. Het is veelal een kleine groep mensen die de kleuring maken.
Ik hoop maar dat iedereen wekelijks voldoende plezier aan diens duiven kan beleven zonder al dit gehakketak. Op naar een nieuw seizoen en sportieve vetes uitvechten met elkaars duiven!!

Ruzie maken is relatief makkelijk. Er samen uitkomen vaak niet. Waarom wordt in vredesnaam nou niet alles op alles gezet om er samen uit te komen en onze hobby nog jaren leuk te houden voor een zo groot mogelijke groep? Als je er nou toch al zoveel tijd in steekt, kun je er toch het best zoveel mogelijk van zien te maken... SAMEN?!


Op eigen hok is er rust. Broeden en wachten op nieuw leven. Van 't weekend zal ik eens kijken naar de eitjes. Komende week nog eens buurten op de beurs en dan in enkele weken op naar de eerste wedstrijd!