maandag, april 20, 2015

Er is iets mee maar wat? Weet u het?

JP  kweekte met zijn beste kweekduivin (o.a. moeder Farpar, 915, De Draak enz) een juweel van een doffer. Het was een "samenkweek" met mijn Oded. Los van dat het de meest slimme koppeling leek begin '14, is het gewoon een prachtdier.

Vorig jaar al was er iets mee. Op een gegeven moment deed hij 2 dagen over elk vitessevluchtje dat hij moest afleggen. De winter door, geen problemen op of nabij het hok en JP kweekte er gewoon 2 jongen uit. Vorige week koste Duffel hem meerdere uren en was het de laatste terug bij JP en afgelopen zaterdag Zellik tegenwind lukte niet op 1 dag maar zondagmiddag arriveerde hij pas. Leeg en licht van gewicht. Omdat bij JP alles dichtzat kwam hij tussen mijn duiven en kon ik hem met gemak pakken.

Uiterlijk niks aan de hand, werkelijk een prachtdier.
Wat is het dat zo'n duif het niet lukt? Orienteren kan hij, hij komt thuis maar fysiek is er iets mee mis waardoor hij kennlijk maar kleine stukjes vliegen aankan. Er is iets mee maar wat?

Uitselecteren is gemakkelijk maar ik zou wel eens willen weten wat dat nou kan zijn.
Ook zo'n ervaring en opgelost of ook zo'n ervaring en andere informatie voor mij en JP? We houden ons aanbevolen!