vrijdag, april 24, 2015

Grijs vooruitzicht, misschien wel mogelijkheden

Het ziet er allemaal niet zo gunstig uit voor aanstaand weekend. Grijs, nat maar toch mogelijk wel wat gaatjes en of drogere momenten. Misschien zelfs af en toe zon.

Graag hebben we het anders of course maar HET WEER is nog altijd 1 van de zaken waar de mens niks aan kan veranderen!

Bij mij gaan ze toch maar gewoon de mand in. Heb ik de handen vrij in het hok en kan ik nog wat extra poetsen... ha ha, nee hoor, het zijn de zoldertjes die ik wat wil schoonmaken en luchten. De hoeveelheid stof die er daar is verzameld is zomaar 5 mm. Dat wil ik eraf hebben.

Ik vermoed dat ze los gaan, of op zaterdag of op zondag dus dat ze dan gelijk ook de passende kilometers maken is dan ook gelukt. De mijne hebben zeker nog baat bij een extra nacht mand eventueel. Ze hebben immers nog maar 1 of 2 x een extra nachtje meegemaakt en als ze de fond moeten gaan doen, is het een absolute must dat drinken in de mand geen issue meer is.

De laatjes waren gisteren weer een keer in De Heen, nabij Steenbergen. Ik miste er zowaar 2! Zouden die zich dan hebben verwond? Ik neem het maar aan want dit was al de 3e keer op die afstand. Misschien komen ze nog na.

Van de piepers waren er ook 2 weg. Uitwennen gaat hier ALTIJD gepaard met verliezen. Ik heb al vanalles geprobeerd maar de ligging van mijn huis ten opzichte van andere gebouwen en druk verkeer etc moet ze parten spelen. Ze zien het hok ook niet 1-2-3 liggen als ze op de naburige huizen landen. 1 was terug, gisteren, nog 1 foetsie en een andere was gaan buurten bij JP en werd netjes met een doosje eromheen gebracht.

"Aan een boom zo vol geladen mist men 1-2 pruimen niet." zei mijn opa altijd. Zo is het maar net. Soms echter was het nou net die ene...