zaterdag, april 25, 2015

Rare vlucht

Er is gegokt en het is niet goed gegaan. Van een vlucht van 165 km, Quiévrain, duurde het enorm lang voordat de prijzen waren verdiend. Duiven kwamen erg onregelmatig en hadden zichtbaar regen gehad. Althans, de meeste bij mij. Ik mis er nog 2. Niet de grootste beloftes maar toch. Ik moet er wel aan wennen hoor, duiven achter, dat gebeurde me de laatste seizoenen amper.
De duifjes die alleen navluchten hebben gehad hebben niet alleen minder ervaring maar ook minder selectie hoeven doorstaan. Of deze 2 vorig jaar eigenlijk wel prijs hadden überhaupt, zou ik moeten nazien in de archieven... Ik vrees van niet...

Men heeft denk ik met iets te veel oppertunisme gegokt dat het qua omstandigheden wel meeviel. Echter afdeling 5 moest tussen de eerste groep die ook heel slecht naar huis kwam en de 2e waar de mijne tussen zaten maar liefst 35 minuten inlassen omdat er een bui op de losplaats was. Nou ja, dan begrijpt een kind nog dat het niet lekker zat maar dat het rond die tijd toch moest als we ze tenminste op zaterdag nog wilden lossen....

Het zij zo. Het is allemaal moeilijk zat en nagenoeg alles is retour.

De zoldertjes heb ik netjes schoongemaakt met een bouwstofzuiger. Een aanrader!
Fris, proper en of het uitmaakt weet ik niet maar voor mij persoonlijk komt het.ook een stuk fijner over.

De duivinnen er rond 19 uur afgehaald.
Eten: sportmengeling naar believen.
Drinken: schoon water bij thuiskomst en vanaf 19 uur RopaB.
Volop allerhande en grit.
Morgen rust en een bad.