dinsdag, april 28, 2015

Het is 1 grote afvalrace

Als je ze flink aan de tand voelt - daarmee zeggend dat je ze flink vaak meegeeft en vroege prijzen verwacht etc - dan is het eigenlijk 1 grote afvalrace.

Degenen die teveel terugval hebben vallen al snel af.
Zulke hebben vaak een mooie stamboom, of zijn mooi in de hand maar toch voldoen ze niet en vallen dus af. Soms door kwijt te gaan, soms door nooit vroeg te zitten.

Kijk, afvallers heb je ook door pech, helaas. Van zulke zul je het niet 1-2-3 weten of het goede zijn, tenzij ze dat al eerder lieten zien en niet maar 1 x. Aan slechte en pechvogels hebben we niks alhoewel dat laatste een soort van wrang is natuurlijk.

Met de nieuwe ploeg duiven van dit jaar merk ik het ook nog eens extra goed... het is één grote afvalrace. Ze passen niet bij mijn systeem en of voldoen gewoon niet. Exit dan.

Over Ko van Dommelen las ik dat hij ze al jong een heftige leerschool geeft: 2x Orleans al (ca 450 km) en als jaarling gewoon 2x ZLU. Ook Van Olmen geeft de jaarlingen al 2x ZLU oftewel zware dagfond (In Belgie kun je vaker 700+ km spelen). Kwestie van "in het vuur wordt Goud gelouterd".

Ik zal met mijn jonge en kleine ploegje niet onvoorzichtig doen maar zal ze zeker ook bloot willen stellen aan de nodige wedstrijden en zware wedstrijden als het kan. Soort van Verstandig "op het rooster leggen"!