donderdag, april 30, 2015

Oostenwind

Als ik het goed zie wortd het zaterdag een prima dag om duivenvluchten te houden. Zondag zou flink minder zijn. Zaterdag helder weer, geen inversie maar wel 10+ km zicht bij een Oostenwind van 2-3 bft.

Wij staan op ca 235 km. Alles mee. Dat zijn er nog 24. Normaliter zal ik ook volgende week nog volop meedoen, daarna ga ik kritischer kiezen waaraan ik mee ga doen aangezien ze dat 4x zijn meegeweest inclusief een midfondvlucht. Ze hoeven van mij niet alle Dagfondvluchten af en ik doe ook nog niet mee van voor af aan met de ochtendlossingen. Niks moet, alles kan/mag.

Na dit weekend is het gedaan met luieren, dat wel.
Vliegen voor oud en jong en wel 45 minuten tot een uur als uitgangspunt.
Vlag paraat, misschien nog wel een heliumballon. Vanaf mei is het een feit.

8 mei is dr Boskamp weer in de club.
De jongen laat ik dan vaccineren (PMV) en neem gelijk ook pokkenentstof van 'm af om de jongen er later mee te doen. Handelsgeest heeft die arts wel; met z'n nieuwsbrieven etc. Al met al wel een vent die velen in de duivensport helpt... zowel met middelen als met advertenties en sponsoring.