vrijdag, april 17, 2015

Ze zijn er weer!

vandaag zag ik er weer een aantal: zwaluwen!

Elk jaar hou ik het bij wanneer ik de eerste dat jaar zag. Binnen een range van 10 dagen zijn ze er elk jaar weer. Dat zijn pas eens vogels die zich goed oriƫnteren. Komen terug naar geboortegrond na een reis vanuit midden Afrika. Erg knap.

Vanavond gaan er 26 mee. Ik mis 1 duivin van het opleren en de doffer die enkele weken geleden zo bloede, kwam de laatste keer dik na de anderen terug en mankt. De rest heeft geen excuus... Zaterdag wordt goed weer voorzien, een etappe van 2 uur tegen de wind in maar met mooie heldere luchten. Motivatie en schone koppen een must voor de vitessers. De fondters moeten tonen niet te veel uit koers te zijn gegaan en alleen maar als excuus hebben dat ze wat trager zijn...
Ik ben benieuwd wat ze er van bakken.

De laten vanmorgen op 30 km. Weer een uur maar netjes alles retour.
Totdat ze het in 1 ruk doen, blijf ik nog op die afstand opleren. Ik wil dat ze het ontzettend goed door hebben, geen excuus.