maandag, juni 01, 2015

Blessureleed en pokkenboost

De witpen die vorige week met een vleugelblessure thuiskwam gaat mondjesmaat weer naar buiten. Sinds vrijdag heeft hij de moed om weer naar buiten te gaan. Enkele rondjes en dan snel weer terug. De vleugel laat hij dan een beetje hangen. die doet dus gewoon pijn.

Vanmorgen ging hij voor het eerst weer direct met de anderen mee naar buiten. Maar wat ik hoopte was toch echt nog niet zo: de rest ging met andere duiven een kwartier knallen maar meneer was binnen 5 minuutjes retour. Vleugel een beetje hangen en rap naar binnen.

Die komt er wel maar voorzichtigheid is nog volop geboden en waarschijnlijk ook nog langdurig!

Mijn jongen doen het alsmaar beter. Een ruime week na de pokkenvaccinatie vliegen ze om te scheuren. Gisteren in het koude en natte weer een uur op snelheid. Zou het pokkenvaccin dan toch een boost geven? Dat het wat doet is zeker. Volgens mij is het overigens wel slechts eenmalig en zijn ze dan eenmaal geent als jong dan lukt zo'n oppepper niet nog eens. Dat heb ik overigens nog nooit geprobeerd, daar begin ik niet aan tenzij iemand aantoont dat het echt zo'n boost kan geven bij oudere duiven.

De weersvoorspellingen voor zaterdag wisselen met het uur zo ongeveer. Momenteel staat er een kopwind in de boeken en zonnig. Ik ben benieuwd. Met kopwind gaat het geen makkelijke worden, weer zo'n kraker!

Ik wilde de laten van Jos van Olmen met de grote mand opleren maar afdeling 5 blies de opleer voor morgen wijselijk af. Een grijze dag met ZW 5 erachter is voor een eerste keer niet goed.
Komende week dan maar?