maandag, juni 22, 2015

Mengen in de strijd

Dit seizoen ga ik me niet (verder) mengen in de strijd van ZLU of andere marathonvluchten. Jaarlingen met beperkte ervaring inzetten op juist die vluchten geeft snel genoeg duidelijkheid over wat ze waard zijn zou je zeggen. In jaar 1 gaat me dat te ver. Ik wil eerst wel eens allen op dezelfde dagfondtesten meegeven en ervaren wat ze daarvan terecht brengen. Volgend jaar heb ik mooi wat tweejaarsen en flink meer ervaren duiven. Dat maakt de strijd veel meer reëel.

Chateauroux nog en dan normaal gesprokken nog Ruffec. Dat is ca 600 en ca 700 km.
Wie weet speel ik die laatste wel op nestspel. Eitjes van ca 10 dgn broeden zou nml moeten kunnen als ze na Chateauroux bij elkaar blijven.
Eerst maar eens Chateauroux.

Over het weer schrijf ik verder niks, is gewoon bizar slecht voor de tijd van het jaar.

De jongen zijn erg naar mijn zin. Deze week de eerste keren mand op een klein aantal km's.

Jos van Olmen scoorde een mooie 1e en 7e in Antwerpen op Pau (3 mee). Ook van Limoges deed hij het erg goed. Bert Saarloos scoorde ook netjes bij de eerste 100 nationaal en ook Jacco vd Kleijn waar ik eens van schreef (Zeeuwse overnacht topper) heeft de pijlen op de ZLU dit jaar en scoorde bij de eerste 100 en 1e in de NIC De Heen.

Los van en mèt deze mannen zijn het toch vaak dezelfden die er weer staan hoor! Pau en de sectorvluchten waren zwaar. Vooral de sectorvluchten waren heftig voor jaarlingen. Jammer dat Cahors geen ochtendvlucht werd maar een middaglossing. Het weer was debet. Snap ik maar de communicatie was maar matig, je moest het zelf maar invullen wat dat betreft.