dinsdag, juni 23, 2015

Rollende planning & Louteren

Zoals je kan lezen plan ik het van te voren maar stel alsmaar bij. Wat ik tot nu toe wel heb gedaan is alles, de hele ploeg dezelfde leerschool gegeven.
Ik ken deze duiven nog niet goed genoeg. Qua karakter en qua kunnen. Als ik ze dan allemaal hetzelfde regime geef, moet toch duidelijk worden wat ze aankunnen. De dagfondvluchten vind ik een mooie leerschool. Kilometers maken en ze het niet te gemakkelijk maken. Die fondmannen moeten dat aankunnen en zo niet, dan niet.

Lees maar eens na, die fondmannen die scoren op die zware vluchten doen dat niet met probeerders maar met duiven die al eens eerder onder zware omstandigheden present waren!

Het is niet alleen een les voor duiven voor de marathons. Ook voor het snelle werk ben je het best af met duiven die 'hun best' hebben moeten doen. Dat kan zijn onder zware omstandigheden of gewoon tegen massa of wind.

Het goud wordt in het vuur gelouterd!

Betekenis ' louteren
louteren. lou·te·ren (louterde, heeft gelouterd)
1zuiveren, reinigen
2van gebreken ontdoen; veredelen -