dinsdag, juni 16, 2015

Toch nog een keer opleren Essen/Nispen

Gisteravond zijn de laatjes van Van Olmen toch nog een keer de mand ingegaan om te Essen gelost te worden. Jp bracht die van hem ook en nam de mijne mee. Goede leerschool, ik verwacht geen verliezen. Komende zaterdag Duffel in losgroep. Dat laatste houdt in dat ze dan met 2-3 samenspelen tegelijk los gaan. Veel duiven dus in 1x. De 3x Essen/Nispen of Meer die ze nu al als leershool in the pocket hebben moet dan voorkomen dat ze te ver gaan of teveel misvliegen!

Vanavond weet ik meer, ik zal dan checken of ze weer allen retour zijn.

De weduwmannen gaan beter vliegen. Langer en harder. Nog geen top maar er is verbetering.

Volgens mij heeft het ook te maken met de gemiddelde kwaliteit. Heb je een ploeg met een derde duiven die graag lang en hard jakkert, dan maakt dat een verschil voor de hele ploeg.

Net zo als er enkele tussenzitten die remmen door alsmaar eerder terug naar 't hok te willen of binnenbochtjes vliegen!

In dat opzicht ben ik nog volop in opbouw van deze fondmannen en -vrouwen!