maandag, juni 15, 2015

Het valt wel maar niet mee

2015 is geen topjaar voor me tot hiertoe. De verliezen zijn in aantallen fors. Veel meer dan andere seizoenen samen zo ongeveer. Waarom weet ik niet. Andere duiven op hetzelfde hok. Andere vooropleiding en achtergrond. De vele soorten (afkomst) zullen ook geen beste mix zijn zeker?

In elk geval leer ik veel. Ik zal me moeten aanpassen. In die zin: mijn duiven bij mij maar ik moet snappen dat het andere duiven zijn die ik nog moet leren kennen en dus meebuigen tot op zekere hoogte.

Zoals al aangegeven zal ik de jaarlingen op 't rooster leggen. Cahors of Agen/Bordeaux ga ik ze niet geven. Wel is het de bedoeling om ze Bourges, Chateauroux en Ruffec te spelen. Dat is 3x dagfond waarvan Ruffec een goeie 700 km's vliegen is. Chateauroux is dan een mooie landelijke lossing (toch?). Ervaring prevaleert. Van de huidige vliegers zal simpelweg niet alles blijven zitten en hopelijk voldoende worden aangevuld door de anderen. Volgend jaar zou ik dan meer met de marathons mee moeten kunnen doen.

Eerst maar weer eens komend weekend: Alles op Bourges. Hopelijk weer een eerlijke vlucht. Vierzon is makkelijk verteerd... geen vroege duiven maar vlot naar huis. Laten we hopen op meer vroege en nog vlotter naar huis!

Laten deze keer wellicht nog een keer zelfstandig lappen. Vanavond meedoen (3e x Meer) is ideaal maar ik heb de tijd niet deze keer. Zaterdag a.s. dan Duffel.